Actief Wandelen is trending en wordt ook wel het nieuwe hardlopen genoemd. Actief Wandelen is een intensieve manier van bewegen waarbij je in een stevig tempo doorwandelt en je je armen meebeweegt. Op deze manier verbeter je ongemerkt je conditie. Het wandelen wordt afgewisseld met simpele krachtoefeningen waardoor je spieren sterker worden en ook je houding verbetert. Met Actief Wandelen hou je altijd 1 voet aan de grond waardoor het minder belastend is voor je gewrichten. Iedereen kan het dus doen!

Juist in deze tijd van Corona is het belangrijk om gezond en fit te blijven, lichamelijk en mentaal. We gaan er minder op uit waardoor je misschien minder beweegt. Dan is het fijn als je toch actief kunt blijven. Ik zorg ervoor dat jij op veilige afstand van je mede wandelaars kunt meedoen aan de les.

Waarom?

In beweging zijn is erg belangrijk!  Om je lichaam goed te laten werken is het van belang zoveel mogelijk functies van je lichaam te blijven trainen en onderhouden.

Met Actief Wandelen doe je dat allemaal en dat op een laagdrempelige manier.

Een ieder loopt op zijn of haar eigen tempo mee, de oefeningen zijn eenvoudig en wat een heel mooi pluspunt is, we zijn buiten in beweging. Het is inspannen en ontspannen tegelijk. En geschikt voor iedere leeftijd!

De voordelen

    • Omdat je varieert in snelheid, verbetert je conditie snel.
    • Omdat je actief wandelt waarbij je ook je armen intensief meeneemt in het bewegen, verbetert je houding.
    • Omdat je krachtoefeningen tussendoor doet, onderhoud je je spiermassa.
    • Samen bewegen motiveert.
    • Goed voor je sociale contacten.
    • Een gezonder en fitter leven!

Programma

    • Warming-Up
    • Actief Wandelen!
    • Krachtoefeningen (of balans- en mobiliteitsoefeningen)
    • Actief Wandelen
    • Cooling Down